Careyn Personenalarmering

Uw eigen huis, een veilige plek. Zelf eten klaar maken, opruimen, een klusje doen. Of ergens koffie drinken, een boodschap doen, een wandeling door het park. Zelfstandigheid en vrijheid is veel waard. Maar wat als u plotseling niet lekker wordt? Of er is een situatie waarin u zich niet veilig voelt. U heeft uw telefoon of mobiel niet altijd bij de hand. Dan geeft één druk op de knop van uw (mobiele) alarmering de zekerheid dat er hulp komt. 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Naast Careyn bieden ook Pieter van Foreest en enkele andere aanbieders personenalarmering. Informeer altijd eerst bij uw eigen zorgverzekeraar met welke aanbieders zij een contract hebben.

Kijk op Careyn Personenalarmering voor meer informatie.

Careyn Thuisbegeleiding

Careyn Thuisbegeleiding helpt u bij verschillende situaties thuis, met uw gezin of bij u persoonlijk, als u door psychische, sociale of andere omstandigheden extra ondersteuning nodig heeft. Zij nemen het niet van u over, maar helpen u om weer grip te krijgen op uw leven.

De medewerker thuisbegeleiding biedt u thuishulp op tal van terreinen. Bijvoorbeeld hulp bij opvoeding, het opnieuw organiseren van uw huishouden of het aanleren van vaardigheden voor uw administratie. Thuisbegeleiding kan eveneens een aanvulling zijn op een psychiatrische of andere behandeling.

Kijk op Careyn Thuisbegeleiding voor meer informatie.

Voor individuele begeleiding heeft u een wmo-indicatie nodig.
Kijk voor meer informatie op Delft Support het Wmo loket van de gemeente Delft.

CareynPlus Hulp aan Huis

Als u lid bent van CareynPlus, kunt u gebruikmaken van (korting op) verschillende diensten aan huis, zoals maaltijdservice, hulp bij boodschappen, Kookmaatje, wassen, stomen en strijken, huishoudelijke hulp, dierenoppas, computerhulp aan huis, pedicure, kapper, mantelzorgondersteuning, woningaanpassing, klussen en tuinonderhoud.

Kijk op CareynPlus voor meer informatie.

Rookmelderteam

Hoe zorgt u voor hulp aan huis als u (tijdelijk) minder mobiel bent?

Er is een team vrijwilligers die voor mensen rookmelders ophangt in de woning en daar voorlichting over brandpreventie bij geeft. De rookmelders moeten wel zelf worden aangeschaft.

Kijk op rookmelderteam voor meer informatie.

Alles Zelf – langer en beter zelfstandig wonen

Op een veilige manier betrouwbare diensten thuis ontvangen. Daarmee kunt u in veel gevallen tot op de hoogste leeftijd zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen.

Op hoge leeftijd is het dagelijks leven soms minder eenvoudig. Er is niet altijd een partner, familie of andere naaste beschikbaar om een praatje mee te maken, te helpen bij de boodschappen, voor een klusje in huis of even mee te gaan naar de dokter. Het is mogelijk om daar een hulpverlener voor in te schakelen, en daarnaast zijn er ook vrijwilligers die kunnen helpen.

Prodeba – ambulante begeleiding en behandeling

Prodeba biedt gespecialiseerde begeleiding en behandeling aan kinderen en jongvolwassenen (0-35 jaar) met een ontwikkelingsstoornis, psychiatrie en bijkomende problematiek. Het aanbod bestaat uit ambulante individuele begeleiding, schoolbegeleiding, onderwijs-zorg combinaties, groepsbegeleiding, behandeling en beschermd wonen. Dat laatste wordt aangeboden in woonlocaties in Leiden en Alphen aan den Rijn. De behandeling is ambulant, dus zonder opname.

De begeleiding is gericht op het bevorderen van de zelfstandigheid en participatie in de samenleving. Hulp op alle levensgebieden, goede aansluiting op de andere betrokken hulpverleners en het netwerk van de cliënt is hierbij essentieel. Hierdoor kan voorkomen worden dat een kind uitvalt op school, thuis komt te zitten, opgenomen of uit huis geplaatst moet worden.

Ambulante Dienst Gemiva

De ambulante Dienst Delft, Rijswijk, Midden-Delfland en Westland van Gemiva ondersteunt in de regio Delft mensen met een lichamelijke handicap en/of niet-aangeboren hersenletsel. De medewerkers begeleiden cliënten thuis of op een plek buitenshuis waar zij activiteiten ondernemen.
De cliënten kunnen bijvoorbeeld hulp krijgen bij het indelen van de dag, het beheer van financiën, het aanvragen van hulpmiddelen en het in stand houden van het (sociale) netwerk. Ook ouders van een gehandicapt kind of partners van een cliënt kunnen een beroep doen op de Ambulante Dienst. De medewerkers van de Ambulante Dienst ontlasten dan het gezin door een deel van de zorg op zich te nemen en activiteiten met de partner of het kind te ondernemen.

Zie Gemiva locaties in de buurt voor meer informatie.

De Smaragd en Aventurijn

De Gemiva-SVG Groep heeft in Delft woonlocatie De Smaragd en activiteitencentrum Aventurijn. Beide zijn gevestigd in het zorgcomplex Kornalijn in de Harnaschpolder. Er zijn appartementen voor mensen met een lichamelijke handicap en/of niet-aangeboren hersenletsel. Er is 24-uurs begeleiding en verzorging beschikbaar vanuit een steunpunt in het gebouw.
Bewoners van De Smaragd kunnen voor hun dagbesteding gebruikmaken van de mogelijkheden van activiteitencentrum Aventurijn op de begane grond van het gebouw. Dit activiteitencentrum is ook toegankelijk voor mensen die elders wonen. Hier kunnen mensen met een lichamelijke handicap en/of niet-aangeboren hersenletsel (NAH) terecht voor dagbesteding. Het is een goed alternatief voor mensen die door hun beperkingen geen betaald werk kunnen verrichten. Voor het wonen en/of gebruikmaken van de dagbesteding is een indicatie nodig.

Informatiepunt Digitale Overheid Centrum

Heb je vragen over DigiD, toeslagen of moeilijke brieven? Bij het IDO, het informatiepunt digitale overheid van DOK, helpen we je gratis; ook als je geen lid bent van DOK.

Het IDO is op dinsdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur open voor vragen over:

  • DigiD
  • belastingen en toeslagen
  • zorg, werk of uitkering
  • studiefinanciering
  • rijbewijs
  • AOW aanvragen
  • inburgering

Voor meer informatie, bijvoorbeeld over actuele openingstijden, zie Informatiepunt Digitale Overheid

Informatiepunt Digitale Overheid Voorhof

Heb je vragen over DigiD, toeslagen of moeilijke brieven? Bij het IDO, het informatiepunt digitale overheid van DOK, helpen we je gratis; ook als je geen lid bent van DOK.

Het IDO is op dinsdag van 14.00 tot 17.30 uur open voor vragen over:

  • DigiD
  • belastingen en toeslagen
  • zorg, werk of uitkering
  • studiefinanciering
  • rijbewijs
  • AOW aanvragen
  • inburgering

Voor meer informatie, bijvoorbeeld over actuele openingstijden, zie Informatiepunt Digitale Overheid